Primer de tot us deixo l'enllaç de la Fundació
ASTRID-21 per tal que conegueu una mica la tasca que desenvolupen amb persones
en Síndrome de Down.
La setmana passada, al fil de la reunió interna
que es va realitzar al centre escolar amb la tutora de l'aula ordinària de
l'alumna J.C i la responsable de la USEE, es va portar a terme una reunió de seguiment
amb la responsable de l'alumna J.C, la qual es tractada fora de l'horari escola
a la Fundació ASTRI-21.
El punt principal que es va tractar és el tipus
d'escolaritat que es planteja de cara al curs vinent, ja que la nena passa
moltíssimes hores dins de l'aula USEE i només puja amb el seu grup de
referència 5 hores setmanals.
Com ja se sap l'objectiu de la USEE és la
integració progressiva del nen amb el seu grup d'igual i en aquest cas aquest
no s'està complint entre altres coses pel comportament disocial de la nena.
Les hores que passa a la USEE està mitjanament bé,
encara que cada dia és una sorpresa i va a estones. En general és una nena que
fa el que vol. A casa seva li ballen la sardina i sempre aconsegueix sortir-se
amb la seva. Quan no li agrada el que li estàs dient es tira al terra, crida,
llepa... i a més a més les estones que puja amb el grup de referència fa rebequeries
i moltes vegades no pots fer-la anar.
L'opció inicial era portar-la a un centre
específic amb professionals que sabem com tractar aquests comportaments, però
una vegada la noia de l'ASTRID-21, la que la porta des dels 4 anys, ha dit com
ella la veia i els avanços que ha fet en els darrers 5 anys s'ha considerat
donar-li un marge d'un anys més a la USEE i que si el seu comportament no
canvia plantejar-li als pares una escolarització compartida.
També s'ha dit que vindrà un dia la treballadora
de l'ASTRID-21 a veure-la dins la USEE i s'anirà valorant.
A principis de juny es farà una reunió conjunta
entre la Fundació ASTRID-21, el centre escolar i els pares per parlar-ne més
profundament del tema i dir-los els acords als que s'han arribat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada